Fly-fish & -tie, Nordics, camp, outdoor & tech.

De eerste dag….

Na een heel rustige reisdag op zondag, konden we meteen rond half vier de boot oprijden. Omdat we vonden dat we het verdiend hadden na twee roerige weken, hebben we een upgrade gedaan naar een hut in de Yacht club! Het was ook weer Kieler Woche, dus we hadden genoeg om naar te kijken. Hele mooie zeil- en stoombootjes, de hele kade met kermisattracties en braderie.`

blog1981

De kamer had twee heerlijke stoelen waarin we tv konden kijken. Het eerste deel van de Wallander serie, die we hadden meegenomen, keken we voor het diner. Tijdens het dinerbuffet zagen we tot 2 keer een vin van een bruinvis voorbij komen. Na het eten toch nog even het dek op, voor een prachtige zonsondergang.
Het tweede deel Wallander keken we vanuit het grote tweepersoonsbed.

blog1980

blog1983

Vanmorgen eerst gedouched in de sjieke badkamer, daarna het ontbijtbuffet gegeten dat bij de upgrade hoorde. Om precies kwart over negen legde de kapitein de Stena Scandinavica aan in Goteborg.
En niet heel veel later reden wij het schip af, en de tunnels in, richting de grote meren. Bij een parkeerplaats met picknickbanken hebben we koffie en thee gemaakt, en nog een heerlijk stuk Iers krentenbrood gegeten. En na een stuk over de snelweg 40 richting Jonkoping, vonden we het genoeg geweest, en namen we de kleinere weggetjes. We reden door een heel mooi stuk bos, met enorme eiken. Langs de wegen, ook al bij de snelweg hadden we al hele stukken met lupines gezien. De natuur is hier net iets later, en ook het fluitekruid bloeit hier nu prachtig. Onderweg keken we natuurlijk uit naar elanden. En toen ik echt op een weitje een eland zag, schrok ik daar wel van! Gelukkig had Eelco de eland ook gezien! En twee velden later zagen we de tweede! Ook hebben we kraanvogels gezien, zulke grote vogels, die dan wegvliegen als je in de buurt komt.

blog1984

Onderweg hebben we boodschappen gedaan, en langs het Vattern-meer hebben we bij het havenplaatsje Hjo een ijsje gegeten. Verder zijn we onder leiding van Tumtum, en onze reis-eland naar de camping in Tived gereden. We reden het laatste stuk langs het Tiveden national park, daar willen we morgen wat meer van zien. Maar voor nu is het genoeg geweest. We gaan zo lekker eten, en dan lopen we nog even een stukje langs het Unden-meer waar de camping aan ligt.

blog1985

7 Responses to “De eerste dag….