Fly-fish & -tie, Nordics, camp, outdoor & tech.

Een wandeling in Tiveden

Vannacht zijn we gestoord door een moord in de dierenwereld, we weten niet wat het is geweest, maar we hoorden een enorm gekrijs. Daarna blafte de hond van de buren een keer, en toen rende er een groter beest langs onze tent. Helaas konden we het niet zien, en zijn we weer verder gaan slapen.
Het was prachtig weer toen we op stonden, en op de camping konden we heerlijke broodjes kopen. Die hebben we meteen belegd voor onze wandeling in het nationaal park Tiveden. Het was een stukje rijden tot het bezoekerscentrum, waar we de keuze hebben gemaakt voor de Trollkyrkorundan van bijna vijf km. Eerder hebben wij eens een trollenkerkje bezocht, en toen moesten we behoorlijk in de benen. Ook deze lage en hoge trollenkerk hebben ons drie uur beziggehouden. Het waren enorme rotsformaties die vroeger boven het water uitstaken, en die de trollenkerkjes genoemd werden. Het was een prachtige wandeling, veel grote rotsblokken, stukken over boomwortels en soms een stukje “asfaltweg”, als we over een groot rotsplateau gingen. Ook kwamen we langs een meer, waar Eelco het heeft aangedurfd om er even in te zwemmen.

blog1987blog1988

blog1990blog1991

blog1992

Nadat we wat waren bijgekomen zijn we doorgereden naar de plaats Askersund, een leuk havenplaatsje aan het Vattern meer. Het is nog geen seizoen, dat start meestal pas na de viering van Midsommer. Officieel is het vandaag natuurlijk midzomer, maar ze vieren dat pas het eerste weekend na 21 juni. Nadat we door de haven en het stadje hadden gelopen, zijn we de ICA ingegaan voor de boodschappen.

blog1995

Rond zes uur waren we weer terug op onze plek op de camping, de stoeltjes en tafel stonden er nog, we hadden alleen nieuwe buren.
Vanavond kunnen we nog even in de bastu, zoals een Zweedse sauna heet, waarna we kunnen afkoelen in het meer. En ik durf nu wel vast te schrijven dat we daarna heerlijk zullen slapen!