Fly-fish & -tie, Nordics, camp, outdoor & tech.

We zijn weer bij een fjord.

De mutsen die we gister in de rugzak hadden gestopt, hebben we vannacht maar opgezet, het was 2 graden. Samen met wollen sokken en een extra dekbed hebben we lekker geslapen.
We werden wakker met het zonnetje op de tent, en na het ontbijt heeft Eelco nog even gevist en net als gisteren wat kleine forellen gevangen.

blog1848

De brug waar ze vorig jaar nog zo druk mee bezig waren, was nu af, en de E6 was een mooie weg geworden. Gister hadden we onderweg nog een bordje gezien naar de Svartisen/Saltfjellet, en daar zijn we eerst heen gereden. Daar waren alleen een paar lange wandelingen, en omdat wij geen brood of drinken meer hadden, hebben we dat niet gedaan. Wel twee geocaches gevonden, die aan de andere kant van de hangbrug waren.

blog1850
In Mo-i-rana boodschappen gedaan, en op weg naar Nesna. Dat was best een drukke route, en omdat we even iets wilde drinken en eten zijn we een grussweg ingereden. We hebben langs de weg in de berm gezeten, en toen we op de terugweg waren, kwam de lijnbus over de grussweg gereden, goed dat we dat niet wisten, anders waren we nogal stoffig geworden.

blog1852

In Nesna hebben we even gekeken op een camping, maar die was erg vol. Nesna is een havenplaatsje, en je kan daar alleen maar verder met de ferry. Daar moesten we een uurtje op wachten. Eelco ving geen vis bij de ferrykade, Katja heeft lekker gebreid aan de warme deken die maar niet af komt, omdat hij lekkerder is als hij om mijn rug ligt in de avond. En bij het leuke tentje ook nog maar een ijsje en een koffie besteld. En daarna de ferry op. Toen we de ferry af kwamen, zijn we meteen op camping Sjobakken blijven steken.