Fly-fish & -tie, Nordics, camp, outdoor & tech.

Vissen, wandelen en wafels, het is vakantie!

Het zonnetje scheen vanmorgen tussen de bomen door op onze tent. We moesten eerst nog even wennen, ontbijten en douchen. Daarna zijn we de bomweg Vinjevegen op gereden. Lekker bekend, maar al een tijdje niet gedaan. De Storfjallet, de grote waterval hebben we nu vanaf beneden benaderd, een hele mooie plek, sprookjesachtig.

blog1767blog1766

Er zijn wat nieuwe geocaches neergelegd, maar na drie keer dezelfde verstopplek vonden we dat niet leuk meer. Bij een meertje hebben we koffie en thee gezet. En het pad dat we wilden gaan belopen was bij het begin afgesloten omdat ze met de schapen bezig waren. We reden de Vinjeveg af, over de Friisvegen naar het Skjerdingen hoyfjellshotell. Op het bord stond dat het een hygge-hotell was, en het zag er ook heel knus uit. Bij het hotel konden we een heerlijke wafel met koffie en thee kopen, waarna we achter het hotel omhoog konden wandelen.

blog1768

We vonden een paar caches, en misten een kleine sti (paadje), waardoor we niet uitkwamen waar we eigenlijk naar toe wilden. Toen maar een stukje over wildpaadjes door het bos. En uiteindelijk kwamen we uit op de skiloype. Die hebben we gevolgd totdat we weer op een sti richting hotel liepen. In het dorpje liep ook ook kudde koeien, met bellen, zo hoorden we ook dat we weer op de terugweg waren.

blog1769
Verder over de Friisvegen naar Atna, en verder over de 3 naar Koppang terug. Onderweg kwamen we langs de grote zilveren eland, en omdat we daar nog geen mooie foto’s van hadden zijn we even uitgestapt. Een enorm indrukwekkend beest.

blog1770

Omdat we de tent hadden ingeklapt om te rijden, hadden we wat spullen op de plek laten staan. Laat het op de camping nou vreselijk geregend te hebben, wij hadden slechts een paar spetters. Gelukkig is het warm en was het allemaal zo weer droog.
Na het eten heeft Eelco nog even gevist op de Glomma.