Fly-fish & -tie, Nordics, camp, outdoor & tech.

Een rendier met zijn poten in het water

We raken al weer aardig gewend aan het vakantieleven, bij het in- en uitpakken hebben we onze eigen “taken” weer opgepakt. Vanmorgen waren we nogal laat, maar na een bad in de rivier waren we snel wakker. De buurman (waarvan we dachten dat hij misschien vermoord was, omdat we wel de auto hadden gezien, maar in 16 uur geen teken van leven) zwaaide vanmorgen vrolijk toen hij ging vissen.

blog2083
Nadat we waren ingepakt gingen we richting Idre, we maakten nog een foto van de waterval, en toen zagen we een groot rendier midden in de rivier staan. Die stond daar lekker af te koelen.

blog2084

In Idre heeft Eelco nog een vliegje gekocht bij de Fiske shop, en daarna terug naar het nationaal park Fulufjallet waar TumTum ons netjes heen bracht. Het was ondertussen al rond één uur, en we aten eerst een heerlijke wafel met jam en room. Vorige keer hebben we de grote waterval al gezien, en het was daar nogal druk. Vandaag heeft een medewerkster ons omhoog gestuurd naar het Rorsjon, een wandeling van ongeveer 7,5 km. Het begon met een redelijk aangelegd pad, daarna werden het een soort luie traptreden, maar al gauw werd het klimmen over stenen.

blog2077

Het ging vrij stijl omhoog, er stonden wat kleine boompjes en de zon liet zich van zijn beste kant zien. Het werd zelfs 35 graden!

blog2078

Maar toen we eenmaal wat hoger kwamen stond er een lekker fris windje. Boven waren een aantal hutten, een sauna en een botenhuis. Ook twee glamping tenten, met een prachtig uitzicht over het meer. En langs het meer stonden ook hier en daar kleine tentjes. Het was een prachtig stuk natuur.

blog2079

blog2080

blog2081

We hebben even wat gegeten, en daarna zijn we dezelfde weg weer teruggegaan. Er kwamen wolken en de zon brandde gelukkig niet meer zo erg. Onderweg bij een beekje hebben we ons nog even verfrist, en het laatste stuk terug viel ons heel erg mee.
We reden terug naar Sarnas, waar de supermarkt net dicht was gegaan. Wel even getankt en door naar Sveg, daar was de supermarkt nog wel open en konden we boodschappen doen. De campings die we onderweg tegen kwamen waren groot en vol, maar vlak voorbij Sveg, in het dorpje Alvros was een natuurcamping. Daar reden we eerst voorbij, gingen terug, over de brug waar we bij het voetbalveld moesten zijn. Er staat verder niemand, en er is alleen een toalett. Eelco haalt water uit het meer, zodat wij straks even het zweet kunnen afspoelen onder onze eigen douche. Morgenochtend stoppen we 100 kronor (iets minder dan 10 euro) in een envelop en doen die in een brievenbusje. Zo werkt dat, en dan hebben wij er weer een nieuw soort camping ervaring bij.
Vanavond  moeten we wel in de tent gaan zitten, want er vliegt, zoemt en prikt hier van alles om ons heen.

blog2085

One Response to “Een rendier met zijn poten in het water