Fly-fish & -tie, Nordics, camp, outdoor & tech.

Een mooie route

Toen we vanmorgen de tent opgeklapt hadden en wegreden, waren er twee mensen met gele hesjes om het een en ander op te meten en in kaart te brengen. Geen idee wat, op een gegeven moment stonden ze zelfs de hoogte van de wip te meten!
Eelco zag onderweg het bordje Killi bru en herinnerde zich dat hij daar met Jesse had gevist, en hij heeft het nu ook nog even geprobeerd.

20170731115813

Via Dombas, waar we een lekker broodje met koffie en thee hebben genuttigd, reden we verder. Het weer is niet heel erg lekker, het regent zo nu en dan en het is gewoon koud. Op goed geluk gaan we richting de kust. Eerst via de Gudbrandsdalen (nu de andere kant op dan vorige week), daarna via Romsdalen naar Andalsnes. Zo nu en dan gaan we van de weg af om langs de Lagen-rivier of de Rauma-rivier een geocache te pakken of om bij een foss (waterval) te lunchen.

20170731145111

Ook zien we een bordje naar de Sagelva (de zaagivier). Eerst komen we langs een prachtige oude brug, daarna zien we de water-zaag-molen. Helaas kunnen we het terrein niet op, maar we kunnen wel gluren, en de mooie watervallen in de buurt bekijken. Zo nu en dan komt er een waterig zonnetje tevoorschijn.
20170731154530

20170731155643

Bij Andalsnes waren we ook al eens geweest, het stelt niet heel veel voor als stadje, zeker niet als je er na sluitingstijd rondloopt. Van daaruit om het fjord gereden, en bij Afarnes met de eerste ferry van de vakantie over naar Solsnes. We gaan nu ook weer naar een camping die we al kennen (Bjolstad), bij het Malmefjord. Eelco heeft de wifi-code nog van vorige maand toen hij hier met Jesse was. Het voelt hier lekker aan, we zitten zonder jas buiten.