Fly-fish & -tie, Nordics, camp, outdoor & tech.

Nog “even” langs het Trollkyrkja

Gisteravond zijn we als een blok in slaap gevallen, en vanmorgen hebben we op ons gemak ingepakt. We gaan richting Kristiansund, om daar nog wat noordelijker naar wat eilanden te gaan. Het weer is aan de kust een stuk beter dan in het binnenland. Maar eerst gaan we even langs het Trollenkerkje, daar zijn we ooit eens langs gereden, en daar hadden we later spijt van. Maar misschien was dat toen juist wel een goed idee geweest. Want op het bord stond dat het een grot is, dus geen mooi staafkerkje met allemaal trolletjes erin! Je moest stevige schoenen aan doen en een zaklamp meenemen. En het was ongeveer een uur lopen. En hier bleek ook weer dat de Noren of sneller lopen, of dat de uren hier langer duren. We begonnen met een mooi pad door een mooi bos, een beekje erlangs en een bruggetje.

2017080213040620170802152235

Het zou zo een Trollenbos kunnen zijn! Daarna ging het pad wat steiler omhoog om na ruim een uur echt steil met stenen te worden. Na bijna twee uur klauteren waren wij boven, weer een turbook van Stikk ut! Dus we zijn geregistreerd. We deden de rugzak af, en zette die gewoon neer, dat doet iedereen.  En toen moesten we de grot nog in, ook hier klim- en klauterwerk. Maar aan het einde donderde een waterval recht naar beneden in een ondergronds meertje. Het was echt prachtig!

201708021342062017080213454820170802134719
Nadat we uit de grot kwamen begon het te regenen en het pad was nogal glibberig geworden. Voorzichtig gingen we weer naar beneden, het werd gelukkig ook weer droog, en vier uur later stapten wij de auto weer in. Opzoek naar iets lekkers, want we hadden eigenlijk gehoopt dat we dat bij het schattige kerkje konden krijgen.
Niets leuks te vinden onderweg, dus een pecanbroodje bij de supermarkt in Eide gekocht. Daarna nog even de Atlanterhavsveg op. Die kennen we ook al, maar Eelco vindt het altijd leuk om daar te vissen, en er lagen nog een paar niet gevonden geocaches. Dus dat was een goede combi. Eelco ving er een pollak voor het avondeten, en Katja heeft drie caches gevonden. Het weer was gelukkig niet zo heel koud, maar in de verte dreigden wel heel donkere wolken.

2017080217011320170802184742

We hadden geen zin meer om het hele eind door tunnels naar Kristiansund te rijden, want daarna moeten we dan ook weer een veerboot nemen en nog een stuk rijden. Eigenlijk willen we alleen nog maar een lekker warme douche en verder niets meer. We hebben er nog wat warms gedronken en wafels gegeten, want we vonden dat we dat wel hadden verdiend.
We zijn een stukje terug gerden naar Bud om daar op de Blahammer camping te gaan staan. Eelco kent deze camping, ook hier kunnen we lekker douchen!
We hebben de tent net opgezet, of het begint vreselijk te regenen. De tarp wordt extra aan de tent gezet zodat Eelco droog kan koken, Katja doet straks de afwas in een lekker warme keuken met heet water (en de mobieltjes die opgeladen worden liggen hier in een cakeblik gezellig bij elkaar!).

20170802205337
Volgens Yr (het Noorse KNMI) blijft het nu nog even regenen, maar worden we morgen wakker met de zon!