Fly-fish & -tie, Nordics, camp, outdoor & tech.

Lopen in de zon

Vanaf het moment dat we gisteravond de tent hebben neergezet, bleef het droog. Het was wel koud vannacht maar daar hielp de extra slaapzak voor.
De planning voor vandaag werd in de ochtend al weer herzien, we namen toch maar een eerdere ferry in plaats van een wandeling in Nesna, omdat we anders telkens op ons horloge moesten kijken, en omdat het vakantie is, doen we dat juist liever niet. Dus heel snel de tent ingeklapt en naar de ferry gereden die om de hoek van de camping aankwam. Evenals de grote Hurtigrute.

We voeren naar Levang en van daaruit reden we verder over de kustweg. Onderweg kwamen we nog twee elanden tegen, en toen we omgekeerd waren om ze te fotograferen waren ze alweer verdwenen. In Sandnessjoen hebben we gekeken hoe de Hurtigrute ons achterna was gevaren, en boodschappen gedaan. Onderweg waren de plannen opnieuw bijgesteld. We zouden hier blijven, De Sju Sostre, een mooie rij met bergen, ligt hier en we wilden daar weer een stuk gaan lopen.

We hadden een lichte route uitgekozen. En dat betekent licht voor de Noren. Als je uit Nederland komt betekent het een flinke klim. We liepen naar de Vetfjellet.

Eerst een stukje door het bos, een hekje over en toen over de rotsen naar de top. Daar hadden we een prachtig uitzicht over de kleine eilandjes die daar voor de kust liggen.

En er lag een geocache, die we deze keer weer goed konden vinden. De terugweg is voor Noren meestal weer dezelfde route. Maar dat is helemaal niet erg, je kan over de rotsen je eigen pad kiezen, als je maar de rode stippen, pijlen of T-markering in de gaten houdt. Onderweg zagen we nog zwermen kraanvogels (denken wij) voorbij vliegen, en ook twee zeearenden.

Aan het eind van de middag kwamen we aan op een camping waar we ook al eerder zijn geweest, Offersoy.