Fly-fish & -tie, Nordics, camp, outdoor & tech.

Een heleboel elanden.

De camping was rustig, maar heel vroeg in de morgen, begonnen ze met een enorme klus aan de overkant van de rivier. We waren dus vroeg wakker. Eelco heeft na het ontbijt nog even geprobeerd om wat te vangen, maar een Noorse vader die met zijn dochter ging kanoën, wist te vertellen dat er geen vis is. Alle vis wordt bij de dam handmatig overgezet! Dus de vis zit aan de andere kant van de dam.

blog1220blog1218

Het plan van vandaag was, om een eind af te zakken naar weer een bekende camping Olberg. Daar kunnen we een elandsafari maken vanavond. Maar natuurlijk moet er ook gewandeld worden. We reden richting Geithus om daar een wandeling van anderhalf uur te maken. Het was de Furumo loype, er waren drie versies, en wij namen natuurlijk de langste. De wandeling hadden we opgezocht op de UT.no app, zeker de moeite waard als je in Noorwegen wilt gaan wandelen. Het pad ging door een heel mooi bos, onderweg nog wat cultuur opgesnoven. In 1944 waren daar een aantal Noren in hutjes aan het trainen voor de oorlog. Een stuk verderop waren pitholes in de grond waar vroeger steenkool in gebrand werd. Bij de natuur barnehage (kinderopvang) waren twee prachtige houten tipi’s gebouwd. Het lijkt me heerlijk om hier als kind op te groeien.

blog1221

De reis ging verder naar Drammen, waar we nog even wat sportwinkels en de Kiwi hebben bezocht. Daarna via Drobak naar de camping. Onderweg stond er op een bord dat de Oslotunnel stengt was (gesloten), maar TomTom liet ons gewoon doorrijden. Gelukkig maar, nu konden we lekker snel doorrijden, en hoefden we niet dwars door Oslo.

blog1219

Op de camping hebben we lekker zalm met sla en potatersalat gegeten, een prima maaltijd. Rond negen uur moesten we paraat zijn, en gingen we op pad. In een klein busje, de eigenaresse reed ons rond, maakten we een rit van ongeveer twee uur. En in die tijd hebben we 19 elanden gespot. En ook nog wat hertjes, en een vos. Heel tevreden gaan wij voor de laatste keer deze vakantie ons trappetje op voor de nacht.

blog1224

blog1225

blog1223

About Eelco

One Response to “Een heleboel elanden.