Fly-fish & -tie, Nordics, camp, outdoor & tech.

Een drukkend dagje.

Terwijl ik dit schrijf is het 18:00 uur, we hebben net de tent uitgeklapt en we liggen op apegapen! Het was de hele dag rond de 30 graden, in de auto was het lekker met de airco aan. Het waaide heel hard toen we aankwamen en bij het uitklappen begon het te regenen, dat stopte eigenlijk al weer na drie druppels.
Gisteravond rond half elf begon een aantal mensen op de camping naar het haventje te lopen, met fototoestellen. En na ruim een half uur waren we het er over eens dat het nog steeds te licht was, en dat wij de maan helemaal niet zouden zien. Rond half twaalf riep een Duitse kampeerder dat der Mond te zien was. Ja, gelukkig hebben wij de maan zien verschijnen na de verduistering.

blog1140blog1141
Toen we vanmorgen wakker werden, was het al warm in de tent. We hebben in een klein strookje schaduw ontbeten, en nadat de buren ons een fijne vakantie hadden gewenst, zijn we vertrokken. We zijn binnendoor via Venas naar Eide gereden. Het was druk op het land, het gras werd gemaaid en in rollen geperst. En onderweg kwamen we nog een camping tegen die bij een meer lag, hadden we dat gister maar geweten. Nu staat-ie ook in ons kaartenboek! Ook kwamen we langs een marmergroeve.

blog1142

Bij Eide waren nog een aantal skulpturen waarvan we al eerder een informatiebord hadden gezien. En bij de Kiwi hebben we voor onderweg een lekker kaneelbroodje gekocht.

blog1143

Dat hebben we bij een natuurgebied opgegeten. In het water zagen we enorme vissen zwemmen, en Eelco heeft natuurlijk meteen zijn hengel gepakt. Helaas mocht hij hier niet vissen. Het was wel heel leuk om te kijken naar de zalmen of zeeforellen die daar uit het water sprongen. Ook een paar sterntjes hadden het reuze naar hun zin, en doken het water in om er met een klein visje in de bek weer uit te komen.

blog1144

Langs het fjord naar Gjemmes, daar was een hoge brug waaronder honderden meeuwen hun nesten hadden, je hoorde het niet alleen, het was er ook te ruiken.

blog1145

Verder op weg naar de ferry Kanestraum-Halsa. We moesten daar ruim een half uur voor wachten, en onderweg hadden we ook nog twee keer een camping gezien. Wij reden weer terug en maakten een ere-rondje.

blog1146

Beide campings waren enorme wintercampings, en helemaal vol. Ze lagen wel prachtig aan het fjord, als het geen vakantie is, zal het er vast rustiger zijn. Daarna weer terug naar de ferry, daar hadden we niet zoveel tijd meer voor, en Eelco heeft een beetje extra gas gegeven. De chauffeur achter ons was daar ook wel blij mee, want drie minuten voor de boot zou afvaren reden wij er op. En zelfs op het water was het warm, zelfs het ijsje kon niet zoveel verkoeling geven.
In ons kaartenboek stond ook een camping aangekruist met daarbij een vis, dat betekent meestal dat daar iets groots is gevangen. We konden het ons helemaal niet herinneren, maar zijn er toch naar toe gereden. Het is een zeer ruim opgezette camping, ook veel winterplekken en een beetje rommelig, maar verder prima voor ons. We zitten nu aan het Baeverfjord. We zijn er echt nog niet eerder geweest, en we zijn blij dat we niets meer hoeven!
Maar ja, wij zitten niet stil en Eelco heeft ondertussen geleerd hoe je drank kan stoken en hoe het smaakt. En we mochten mee-eten met de nacho’s. Na het eten zijn we nog even naar zee gelopen om te kijken of er inderdaad grote vissen zijn. Ja die zijn er, maar nee ze wilden niet gevangen worden.