Fly-fish & -tie, Nordics, camp, outdoor & tech.

De Lofoten!

Vanmorgen vertrokken we uit ons huis, het was weer lekker zonnig. Na een korte stop bij de Statoil voor koffie (Eelco heeft een Statoil beker met een sticker voor gratis koffie gekocht, nu kan hij bij elke  Statoil benzinepomp koffie krijgen), reden we vervolgens via de E10 naar de Lofoten. Via de Tjelsundbrua kwamen we binnen. Daarvoor was het ook al mooi, maar dat was nog niet officieel de Lofoten. Onderweg de mooiste vergezichten, bergen met gletsjers, watervallen en eilandjes. En ook een zee-arend die boven ons rondjes vloog toen we even waren uitgestapt om een foto te maken.

Fenna had gisteravond een aantal campings uitgezocht, de eerste camping waar we gingen kijken, was meteen raak. Het is de oudste camping van de Lofoten, maar volgens ons is in ieder geval receptiegebouw nieuw neergezet en ook een paar nieuwe hytter. We staan op een grasveldje achter de ganzen, die zo nu en dan een voorstelling geven. Toen de tent opgezet was, hebben we eerst het een en ander geregeld voor de komende dagen. Fenna wil morgen paardrijden, en Eelco wil graag walvissen spotten. Het bleef heerlijk zonnig, met een straf windje, en de temperatuur is prima.
Onderweg hadden we geen supermarkt gezien, en ook geen benzinepomp meer. Dus zijn we vanmiddag maar eens op zoek gegaan. In Svolvaer is van alles te beleven, de Hurtigrute legt daar ook aan. We hebben dus inkopen gedaan, geld gepind en benzine getankt.

Op de terugweg heeft Eelco gevist op een getijdestroom, en heeft een makreel en twee kleine koolvissen gevangen voor het avondeten (de kjottboller moeten dus maar wachten tot een andere keer). Na het eten zijn we naar het hoofdgebouw gegaan om te internetten en een ijsje te eten. Het begint nu donker te worden (23.15 uur) en hier binnen is het bloedheet, zoals de Noren gewend zijn. Straks gaan we lekker warm onze slaapzak in.

About Eelco

One Response to “De Lofoten!